جزوه ترجمه زبان تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور(تمامی گرایش ها)
تالیف مهدی یدالهی سعید عابسی
این مجموعه کامل شامل:
- 146 صفحه متن ترجمه شده
- 31 صفحه لغات مهم ترجمه شده درس
- فایل اصلی جزوه به زبان اصلی
- به صورت فایل PDF قابل پرینت
- تایپ شده و صفحه آرایی شده
نویسنده:
مهدی یدالهی استاد یار دانشگاه پیام نور
سعید عباسی استاد یار دانشگاه پیام نور
سال انتشار 1395 دانشگاه پیام نور
قسمتی از ترجمه (ترجمه صفحه به صفحه به صورت روان)
صفحه 1
سازمان چیست ؟
مجموعه ای از افراد که برای رسیدن به یک هدف مشترک در کنار یکدیگر کار می کنند . سازمان
یک پدیده اجتملعی منحصر به فرد است که به اعضایش این امکان را می دهد که وظایفی فراتر از
تعهدات شخصی خود را انجام دهند . این توصیف برای همه ساختارها در هر اندازه و نوعی که باشند
بکار میرود . از شرکت های بزگ گرفته تا مشاغل کوچکی که زندگی هر اجتماعی را پوشش می
دهند تا ساختارهای بدون سودی مثل مدرسه ، آزانس های دولتی و انجمن بیمارستانها . تمام
سازمان ها یک هدف بزرگ مشترک دارند که در بردارنده کالاها یا خدمات مفید است . هر سازمانی
باید ارزش را به جامعه تحویل بدهد و نیازهای مشتریانش را به منظور توجیه حضور دائمی آنها
برآورده کند . یک معنی واضح از هدف مربوط به محصولات کیفی و رضایت مشتری منبع مهمی از
استحکام سازمانی و سوداجرایی است . بطور مثال در مترونیکر که یک شرکت بزرگ تولیدات
پزشکی است به کارمندان در زمینه تولیدات و تعهداتشان تذکر داده شده است . به انجام یک
وظیفه مشخص و فردی که آن کمک به افراد مریض در جهت بهبودی است . مفهوم هدف مشترک
توجهرا به سمت استعدادهای جمعی به منظور انجام یک هدف قابل تحسین جلب می کند . ) فراهم
کرده سلامتی و خوب بودن کسانی که از محصولات این شرکت استفاده کردند (
سازمان ها به عنوان سیستم ها :
سازمان ها سیستم هایی هستند که از بخش های مرتبط تشکیل شده که به منظور رسیدن به یک
هدف مشترک با یکدیگر همکاری می کنند . آنها سیستم های بازی هستند که با محیط تعامل دارند
در یک فرآیند پیوسته از تغییر داده ها به سمت تولید محصول به شکل کالاها یا خدمات تمام شده
1 نشان داده شده محیط خارجی یک عنصر حیاتی در سیستم های باز - . همانطور که در شکل 1
سازمانی است که هم دخیره ای از منابع و هم منبع مشتریان است . بازخور محیط نشان می دهد
که یک سازمان چقدر خوب کاری را انجام داده است . بدون رضایت مشتری در استفاده از محصولات
سازمان ماندن یا کار کردن در یک زمینه طولانی مدت مشکل است . ورشکستگی اخیر شرکت
وردکام و اندرس به طور کلی به این حقیقت اذعان دارد که در حیطه تجارت بدون » کمارت «
مشتریان یک تجارت باقی نمی ماند .
عملکرد سازمانی :
برای اینکه یک سازمان عملکرد خوبی داشته باشد باید از منابع خوبی استفاده شود و به مشتریان
خیلی مهم است . اگر عملکرد ارزش اصلی داده » ایجاد ارزش « سرویس دهی خوبی شود . اطلاع از
های منبع را زیاد کنند ، پس یک سازمان تجاری می تواند به سود برسد که به معنی فروش یک
محصول بیشتر از هزینه تولید آن است )غذاهای رستوران های فست فود( یا یک سازمان بدون
سود می تواند ثبوت جامعه را زیاد کند با فراهم کردن خدمات عمومی که ارزش بیستری نسبت به
هزینه آن دارد )خدمات حریق در جامعه ( ارز سرخ وقتی ایجاد می شود که منابع یک سازمان در
جهت درست ، در زمان مناسب بکار رود و با کمترین هزینه ایجاد شد . برای کالاها و خدمات با
کیفیت بالا برای مشتریان باشد مهمترین سازمان ها از یک مقیاس متنوع اجرایی استفاده می کنند
. در زمینه مشتری شرکت هایی با عملکرد بالا رضایت و وفاداری مشتری و سهم بازار را ارزیابی می
کنند . در زمینه کارمندان حافظه ، پیشرفت شغلی ، رضایت کاری و عملکرد کاری آنها را ارزیابی
می کنند . یک مقیاس مشترک از عملکرد کلی سود آوری است کمیت و کیفیت عملکرد کاری که
مرتبط با منابع استفاده شده است . سود آوری می توند در سطوح فردی ، گروهی و سازمانی ارزیابی
می شود .
1 ( سود آوری را با 2 واژه های که معمولاً در مدیریت استفاده می شود مرتبط می کند )اثر - )شکل 2
و کارآمدی ( . عملکرد اثر و ارزیابی نتیجه کار یا رسیده به هدف است . اگر شما در یک قسمت
صنعتی شرکت کامپیوتری کار می کنید بطور مثال عملکرد شما به معنای این است که شما روزانه
کیفیت و کمیت کیبوردها را بررسی می کنید .
صفحه 2
1( سود مندی و ابعاد عملکرد سازمانی - شکل ) 2
شرکت به طور کلی برنامه تولیدش را حفظ می کند و نیاز مشتری را برای تحویل به موقع و با کیفیت
کالاها بررسی می کند .
کارایی عملکرد مقیاس از هزینه منابع مرتبط با انجام هدف است . هزینه نیروی کار یک مقیاس
کارایی معمولی است که شامل بکاربردن تجهیزات ، نگهداری امکانات و هزینه های ملزومات یا
کالاهاست . بابرگشت به مثال ارزیابی کامپیوتر موثرترین تولید در نیروی کار و کالا با بهترین هزینه
انجام شده است . اگر شما کیبوردهای کامپیوتری کمتری نسبت به توانایی تان تولید می کردید .
این تعداد نشان دهنده عدم کارایی بود .
همینطور اگر شما اشتباهات زیادی داشتید یا کالاهای خرابی تولید می کردید در فرآیند ارزیابی ،
این نشان دهنده کار نا کارآمد است .
قسمتی از متن اصلی
قسمتی از لغات مهم ترجمه شده
قستمی از جزوه ترجمه شده
********* با اولین خرید از این سایت به شما کوپن تخفیف 30 درصدی جهت خریدهای بعدی تعلق می گیرد***********
تبلیغات